Friday, April 11, 2008

Permulaan

Mengambil sempena Pesta Buku Antarabangsa 2008 yang sedang berlangsung, aku ingin memulakan langkah pertamaku untuk berkongsi pandangan dan ulasanku di dunia blog terhadap buku-buku yang pernah aku baca. Setiap ulasan dan pandangan adalah dari sudut peribadiku sendiri dan moga dapat aku kongsi bersama-sama dengan sesiapa sahaja yang turut ingin berkongsi. Minat ini telah lama wujud sejak aku di zaman sekolah lagi hinggalah kini. Sehari tanpa buku, aku rasakan hidup ini seperti ada kekosongan. Mungkin dulu aku tak mampu untuk memiliki walau sebuah buku sebulan, tapi kini alhamdulillah............koleksi buku telah semakin bertambah di rak buku ku dan insyaallah akan bertambah dari semasa ke semasa.

Aku telah berkesempatan mengunjungi pesta buku tahun ini pada 8 April. Sengaja ambil cuti pada hari tersebut sempena hari jadiku dan aku rasa inilah hari jadi yang paling seronok sebab dapat bersantai-santai dan bersendiri di pesta buku. Inilah masanya untukku memberi peluang pada diriku menjelajah ke setiap sudut pameran dan jualan sambil mencari buku-buku kegemaran untuk menambah koleksi. Hasil penjelejahan akhirnya aku membawa pulang lebih kurang 9 buah buku dan inilah buku-buku yang bakal aku ulas nanti di sini.



1 comments:

khay ke'ai said...

cayalah angah....inilah kisahnya bila 'sutera hijau' berilham...:) support u 180 degree celcius...eh cilap...180%....ngehehe :) hopefully dpt autograph dr sutera hijau nextyr punya bookfair...:)